1. Formålet med å samle inn personopplysninger.


Formålet med Brukte Kontormøbler AS sin kunderegistrering er at du som kunde skal kunne utføre en handel med oss. Vi ønsker også å kunne tilby våre kunder fordeler og tilbud, samt at vi skal kunne gi tilbud basert på tidligere kjøp. Vi ønsker også å kunne gi tilpasset kommunikasjon og å bygge generell kunnskap om kjøpstrender.

Behandlingen av opplysningene om deg bygger på samtykket du har gitt og blir behandlet i henhold til personopplysningsloven 2018, bokføringsloven, regnskapsloven og eventuelle andre relevante lover.

Etter personopplysningsloven har Brukte Kontormøbler AS rollen som behandlingsansvarlig. Utleveres opplysninger om deg til Brukte Kontormøbler AS sine tjenesteleverandører, vil tjenesteleverandøren være databehandler for disse opplysningene.

2. Hvilke opplysninger samles inn


Informasjon som du selv gir oss
Vi samler inn data som bli gitt til oss ved registrering i nettbutikken, telefon eller om vi blir kontaktet via epost. Dataene inkluderer navn, adresse, epost og telefonnummer. Dette blir lagret hos oss for at vi skal kunne levere varer, kontakte deg om det er behov for det, forbedre vår service, i regnskapsøyemed, levering av informasjon om ordren og utsending av nyhetsbrev.

Informasjon når du besøker bruktekontormobler.no
Når du som kunde besøker nettsidene våre, samler vi automatisk opp informasjon om produkter som du klikker på, produktkategorier, enhetsinformasjon (mobil, nettbrett, datamaskin), ip-adresser, operativsystem og surfemønster (hvor lenge en side besøkes, hvor mange sider besøkes, hvilke produkter som sees på etter hverandre). Dette er anonyme data og kan ikke kobles til navn. Denne informasjonen blir brukt til å forbedre nettsidene våre, og om du har gitt fra deg data som beskrevet over, gi deg personlig innhold i forhold til vår egen markedsføring. Det inkluderer en forside med personlige produkter, og nyhetsbrev med et innhold som er tilpasset produkter og kategorier du er interessert i.

3. Hvordan og hvorfor bruker Brukte Kontormøbler AS dine opplysninger:


Hvordan samler vi inn data?
Vi bruker data som du selv sender inn i forbindelse med handling og kontakt via epost. Vi bruker cookies (informasjonskapsler) for å undersøke bruken av nettsiden slik at vi kan forbedre den. Cookies er små datakapsler som lagres lokalt på din PC, mobil eller nettbrett. Du kan selv slette disse i innstillingene i nettleseren din.

Vi samler også inn data på hvordan nettsiden brukes, dette for å forbedre sidene og gjøre de mer kundevennlige.

Hvorfor samler vi data
Vi samler data for å kunne opprettholde kontakten med deg som kunde, sende ut varer og markedsføring.

På epost kan vi sende ut:

  • Ordrebekreftelser
  • Tilbudsbekreftelser
  • Kredittmeldinger
  • Pakksedler/leveringsinformasjon
  • Faktura/kreditnota

Om du melder deg på nyhetsbrevet vil du få eposter som inneholder

  • Nyheter
  • Tilbud 

Til fysiske adresser sender vi ut varer som er bestilt, faktura eller annen informasjon relatert til kundeforholdet.

Brukte Kontormøbler AS og våre tjenesteleverandører kan bruke opplysningene du selv har registrert, og opplysninger som oppstår gjennom ditt kundeforhold hos oss for at vi og våre samarbeidspartnere skal kunne oppfylle våre avtaler med deg.

En grunnleggende behandling er å tilby personaliserte tilbud og ordrebekreftelser, samt administrere ditt kundeforhold for eksempel dersom du henvender deg til oss.

Brukte Kontormøbler AS og våre tjenesteleverandører bruker opplysningene for å gi deg tilbud og kommunikasjon i tråd med de samtykker du har gitt. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt, og vi vil da slette de opplysninger som ble lagret i tilknytning til det aktuelle samtykket.

Våre kunder kan motta salgssamtaler og kataloger. Ta kontakt med oss dersom du ikke ønsker dette.

Dersom du ønsker nyhetsbrev med rabatter, nyheter og tips må du godkjenne det i en egen rubrikk. Dersom du senere ikke ønsker nyhetsbrev kan du enkelt endre dette på «Min side» eller ved å trykke på «slett meg fra mail-liste» nederst på nyhetsbrevet.  

Detaljert kjøpshistorikk oppbevares inntil i fem år etter krav i bokføringsloven. Detaljerte kjøpsopplysninger anonymiseres.

Dersom du melder fra til oss at du ikke lengre ønsker å være oppført som kunde slettes alle opplysninger om deg utover de opplysninger som bokføringsloven og regnskapsloven krever lagret.  

Når du besøker nettsiden vår aktiveres cookies som registrerer, lagrer og analyserer opplysninger hvordan du bruker siden. Videre lagres opplysningene om deg i cookiene etter at økten er over og hentes fram neste gang du besøker siden.

Hvordan kan du hindre lagring av cookies?
Data som blir lagret lokalt på din surfeenhet, cookies, kan du selv slette. Dette gjør du i innstillingene til nettleseren din. Det finnes flere programmer som kan brukes om du ønsker å ta kontroll over hvilke cookies som lagres og over hvilke firmaer som får spore din nettbruk. Ghostery er ett av disse. Dersom du ønsker å unngå cookies, kan du deaktivere bruken av disse i din nettleser. Merk at ved å gjøre dette vil flere av funksjonene på sidene ikke fungere.
 

4. Tredjeparter/samarbeidspartnere


Personopplysninger kan deles og behandles av Brukte Kontormøbler AS sine samarbeidspartnere. Dette er blant annet leverandører av digitale tjenester, bank, logistikk og regnskap. Etter personopplysningsloven er slike selskaper databehandlere og behandler opplysninger etter instruksjoner gitt av Brukte Kontormøbler AS i henhold til databehandleravtaler med Brukte Kontormøbler AS.

5. Sikkerhet


Sikkerhet og deling av data
For å sikre informasjonen du har gitt fra deg til oss så følger vi strenge retningslinjer for lagring og sikring av data. Datasikkerheten følger gjeldende lovverk.

Vi videreformidler, selger eller bytter ingen informasjon med utenforstående. 3. parts selskaper får kun innsyn i slik informasjon om vi har ansatt disse for å utføre bestemte tjenester for Brukte Kontormøbler AS.

Produkter vi bruker til å forbedre markedsføring, nettsider og kundeservice er:

 Google Analytics
Dette er vårt analyseprogram. Vi bruker dette til å blant annet se hvor våre brukere kommer fra, hvor ofte de besøker siden vår og hvor trafikken inn kommer fra. 

6. Statistikk


Alle besøk på vår nettbutikk bruktekontormobler.no etterlater elektroniske spor. Brukte Kontormobler AS analyserer opplysninger, som blant annet aktivitet på nettsiden og hvilke produkter som er mest interessante.

Opplysningene blir ikke brukt til å identifisere deg som person. Brukte Kontormøbler AS bruker opplysningene til å lage statistikk som viser for eksempel hvilke sider som er mest lest, omsetning og populære produkter. Slik kan vi forbedre tjenestene våre.

Google Analytics
Vi benytter Google Analytics for å kjøre inngående analyse av våre nettsider.

Informasjonen Google samler om bruken av denne nettsiden overføres til en Google-server i USA og lagres der. Hvis IP-anonymisering aktiveres på denne nettsiden vil IP-adressen avkortes før den sendes innenfor EU eller EØS-området. Kun i unntakstilfeller vil hele IP-adressen sendes til en Google-server i USA før den avkortes der. Den anonymiserte IP-adressen som nettleseren din sender til Google Analytics sammenholdes ikke med andre data hos Google.

8. Endringer


Brukte Kontormøbler AS kan endre samtykke og personvernerklæring for å følge nye rettslige krav, og på grunn av endringer i vår egen praksis for innsamling og behandling av personopplysninger. Ved endringer som krever samtykke vil du bli bedt om å samtykke til nye vilkår når du logger på bruktekontormobler.no før endringene iverksettes.

9. Dine rettigheter


Rett til korrigering
Du kan endre dine kundedata på «Min side»

Rett til endring av samtykke
Du kan styre dine samtykker og valg på «Min side – Vilkår», når du er logget inn på bruktekontormobler.no. Som innlogget har du innsyn i dine personopplysninger og din kjøpshistorikk. Du kan også kontakte oss direkte dersom du krever endret opplysninger som du ikke selv kan endre ved innlogging på våre sider.

Rettighet til overførbarhet
Du har rett til å få en kopi av personopplysningene dine. Dette gjelder kun de personopplysningene du har oppgitt til oss.

Rett til tilgang
Du har til enhver tid rett til å be om informasjon om personopplysningene vi oppbevarer om deg. Kontakt oss og du vil få tilsendt personopplysningene dine via e-post.

Rett til sletting
Du har rett til å slette hvilke som helst personopplysninger behandlet av Brukte Kontormøbler AS når som helst, bortsett fra i følgende situasjoner:

  • du har en pågående sak hos oss
  • du har en åpen bestilling som ikke er sendt ennå eller bare er delvis sendt
  • du har uoppgjort gjeld hos oss, uavhengig av betalingsmetode
  • du mistenkes for eller har misbrukt våre tjenester i løpet av de siste fire årene
  • gjelden din har blitt solgt til en tredjepart i løpet av de siste tre årene, eller i løpet av det siste året for avdøde kunder
  • kredittsøknaden din har blitt avvist i løpet av de siste tre månedene

Dersom du melder fra til oss at du ikke lengre ønsker å være oppført som kunde slettes alle opplysninger om deg utover de opplysninger som bokføringsloven og regnskapsloven krever lagret.

Er du uenig i hvordan vi behandler dine personopplysninger, eller har spørsmål til behandlingen, kan du sende e-post til post@bruktekontormobler.no og merke den med «Personopplysninger».

Hvis du ikke er fornøyd med Brukte Kontormøbler AS sin behandling og bruk av personopplysningene dine, og/eller svarene vi har gitt deg, har du rett til å klage til Datatilsynet.

10. Ansvarlig


Brukte Kontormøbler AS er ansvarlig for personopplysningene dine i henhold til gjeldende personvernlovgivning.
 
Brukte Kontormøbler AS
Svartbekkvegen 50
2411 Elverum.
e-post: post@bruktekontormobler.no
Telefon: 62 41 79 05
Organisasjonsnummer: 974 408 597
Nettbutikk: bruktekontormobler.no